Type content waar mensen van houden op Social Media

Er zijn vele verschillende artikelen die heel erg populair zijn op social media,  het type dat opnieuw en opnieuw wordt gedeeld tot het de massa bereikt. Content creëren waar mensen van houden is een zware taak, maar de ultieme types content zijn de creatieve en de posts met een waanzinnige verbeelding. Wij zullen het vandaag hebben over verschillende types van populaire content, waar van jij kan verwachten dat je gaat scoren op social media.

Wat voor type content is populair en wordt het meest gedeeld?

Het ultieme stukje is niet ultiem geworden door één factor, nee het zijn meerdere factoren van topic tot aan het netwerk waar jij je informatie mee deelt. Mensen zijn extreem druk en hebben geen tijd om alles te zien, daarom is het goed om alleen de beste informatie in jouw niche te tonen.

Gemeenschappelijke vormen van ultieme samengestelde post, zijn post’s die Quotes kunnen bevatten van een bekende persoon in jouw niche, een collectie van waardevolle handleidingen, of hele waardevolle informatie die mensen in jou niche niet zomaar kunnen krijgen.

Mega samenstelling

De mega lijst samenstelling is in te zetten op verschillende manieren, je kan vele verschillende vormen van informatie bundelen in één mega artikel, dit doet het zowel goed op social media als bij Google.

Het verschil met een normale artikel, is dat een normaal artikel zijn focus heeft op één onderwerp. Terwijl je in de mega artikel meerdere onderwerpen in één artikel kan plaatsen en alles met elkaar samen voegen tot één gehele handleiding. Bijvoorbeeld, een Iphone scherm vervangen, is een enkele onderwerp, maar je kan ook een mega handleiding maken over een hele iphone uit elkaar halen en Scherm vervangen, Accu vervangen, Speaker vervangen. Zo maak je een artikel dat veel interessanter en veel informatiever is.

Mensen houden van dit soort mega artikelen, ze hoeven dan niet het hele web af te struinen voor een klein stukje informatie omdat alles bij elkaar gebundeld is, en ze direct voor elk probleem met hun Iphone terecht kunnen op jouw pagina.

Interview een bekend persoon in jou branche

Mensen houden ervan om een bekend persoon in de niche te volgen waar ze in zitten, een bekend persoon kan je verstaan als een deskundig persoon in jou branche, bijvoorbeeld computer deskundige, auto deskundige en noem maar op. Jij kan deze personen bijvoorbeeld interviewen en het filmpje op je Social media account plaatsen, dit trekt ook mensen die geïnteresseerd zijn in de deskundige, en zo leren ze jou ook kennen. Je bereikt hiermee dus niet alleen jou eigen community maar ook die van de persoon die je interviewt!

De persoon die je interviewt vindt het natuurlijk ook leuk, en zal in 9 van de 10 gevallen zelf ook de opname posten op zijn website of social media accounts. Dit is een eerste stap naar viraal gaan!

Treed diep in de details met je handleiding

zet de problemen en benodigdheden van je publiek goed in kaart, en ga er heel diep op in. Creëer een super waardevolle monsterartikel, eentje die elk probleem tot diep in de details oplost. Hoe populairder de topic wordt waar jij voor schrijft, hoe meer mensen je kan bereiken via social media en andere manieren. Omdat meer mensen er dan naar zoeken en in geïnteresseerd zijn.

Let erop dat je je informatie op de juiste moment publiceert, het kan zo zijn dat op het moment dat jij het publiceert het totaal geen belang heeft, laten we als voorbeeld nemen sneeuwschoenen. Als je een artikel schrijft over sneeuwschoenen terwijl het 30 graden buiten is, kan je ervan uitgaan dat er bijna niemand zal zijn die het wat kan interesseren, maar wacht je ermee tot het -5 is en het buiten helemaal wit is van de sneeuw. Dan is het logischer dat er meer mensen zijn die erop zullen zoeken.

Dit was een simpel voorbeeld maar vaak ligt het wat ingewikkelder om het juiste moment te kiezen om jouw content te verspreiden, daarom moet je zoeken naar het juiste moment.

Hoogwaardige Freebies.

Freebies net als e boeken, rapporten, software of een gratis service, zijn altijd freebies die het erg goed doen bij je publiek. Het kan je wat geld kosten, maar als je iets heel goed en slims creëert, betaald een freebie zich driedubbel terug, door bijvoorbeeld e-mails te verzamelen voor je email lijst.

Een hele bekende is bijvoorbeeld een deel van je software die je vrij weg geeft, mensen kunnen er gebruik van maken, maar willen ze meer opties dan kunnen ze upgraden naar de pro versie. Of een E-boek over een onderwerp in jou branche, je bereikt je publiek en geeft ze iets gratis weg, zo zullen ze eerder een promotionele email van jou waarderen.

Wedstrijden, weggevertjes en promoties

Mensen houden van gratis spulletjes. Social media platformen geven jou de mogelijkheid om snel en simpel nieuwe wedstrijden, weggevertjes en promoties te delen met mensen. Je kan je items open stellen voor mensen die jouw bericht delen via hun social media profielen. Zo krijg jij meer zichtbaarheid en bereik je meer mensen, en hebben zei de informatie of het weggevertje dat ze willen hebben.

Iedere nieuwe persoon die jouw wedstrijd, weggevertje of promotie ontvangt is weer een nieuwe persoon die je helpt je woord te verspreiden, tot het zo populair wordt dat het explodeert en het niet meer te stoppen is!

Je moet er natuurlijk wel altijd zeker van zijn dat je iets waardevols weggeeft, iets dat echt waarde heeft. Iets wat mensen echt willen delen, en graag willen ontvangen, en er alles aan doen om het te ontvangen.

Eind conclussie

Het vinden van de perfecte post die mensen van hun stoel zal doen vallen is heel erg lastig, lastiger dan het klinkt. Het kan alle kanten op, je kan met een simpele afbeelding die je hebt gemaakt in 3 minuten een miljoen mensen bereiken en viral gaan, maar het kan ook zo zijn dat je 4 weken bezig bent en helemaal niks bereikt.