Snapchat zakelijk inzetten? Doen!

Waarom is het zo aangeraden om snapchat zakelijk in te zetten? Snapchat heeft over de afgelopen jaren een grote stap vooruit gemaakt, de mogelijkheden die er zijn zijn gigantisch en ze groeien. Dit social media platform is niet meer alleen voor grappige selfies. Nee dit platform kan perfect ingezet worden om klanten of fans op de hoogte te houden. Veel bekende mensen maken er al gebruik van.

Een aantal jaar geleden was snapchat bedoeld voor kleine kinderen, en was het niet populair onder volwassenen. Tegenwoordig zijn de meeste aanmeldingen ouder dan 25 jaar!

Als je kijkt naar de gigantische populariteit van de app, is het lastig te geloven dat het nog maar een aantal jaar bestaat. In zo een korte tijd zin meer dan 150 miljoen mensen aangemeld bij snapchat en worden er iedere dag meer dan 10 miljard video’s en foto’s gedeeld. Dus voor jou als bedrijf is het een extra marketing middel om een kijkje achter de schermen te geven!

Alles wat je weet over social media marketing moet je bij Snapchat vergeten. Het werkt niet bij Snapchat, dit platform heeft een heel ander principe. Er zijn geen Hashtags, je kan geen commentaar geven, of iemand zijn pagina liken. Dit platform geeft je de mogelijkheid om je fans of klanten een kijk te geven achter de schermen, en het is net als Instagram alleen beschikbaar op een Smartphone.

Waarom moet jij als kleine bedrijf zeker op Snapchat zijn?

De jonge generatie die gebruik maakt van Snapchat is een veel belovende mogelijkheid voor meerdere bedrijven. Vooral voor jonge bedrijven dat jonge publiek wil bereiken, bijvoorbeeld een Pizzeria. Het platform geeft je de mogelijkheid om video’s en afbeeldingen op een creatieve en leuke manier te delen.

Snaps zijn korte, video’s en afbeeldingen die je kan nemen met de app en bewerken. Je kan bijvoorbeeld korte stukjes plaatsen van hoe jullie een pizza maken, of hoe een nieuw onderdeel wordt geplaatst onder een auto. Er zijn al heel veel bedrijven die gebruik maken van Snapchat, ook beroemde mensen, zoals bijvoorbeeld Justin Bieber, French Montana ook veel Nederlandse artiesten hebben een Snapchat. Je blijft constant in beeld bij je fans.

Als jij een ondernemer bent en je wil jong publiek bereiken dan heb ik hier 4 goede redenen voor jou om Snapchat in je Marketing op te nemen!

1. Snapchat neemt je publiek mee achter de schermen

Er is niks leuker dan een kijkje achter de schermen te krijgen van mensen en bedrijven die ze leuk vinden. Waar Facebook en Instagram een compleet product toont, wat er vooraf aan is gegaan wordt niet getoond. Via Snapchat kan alles getoond worden van begin tot eind, dus ook de moeilijkere en meer imperfecte delen van het product.

Mensen vinden het interessant om te zien hoe alle in zijn werking gaat, en hoeveel tijd het kost om het uiteindelijke product te krijgen. Ze willen zien wat erachter zit, wie erachter alles zit, hoe het eraan toe gaat op kantoor. Het is altijd leuk om dingen te zien die je eigenlijk niet te zien krijgt, nieuwsgierigheid is hier ook grote factor.

Gezien de bedrijven die al gebruik maken van snapchat, kan je zien dat veel van die bedrijven al een voorproefje geven, bijvoorbeeld van een nieuwe film, een nieuw liedje. Alles is meer persoonlijker via snapchat, het komt niet over als een advertentie. Je bevind je tussen de vrienden van de persoon op wie zijn snapchat je zit.

2. Snapchat is ook bezig voor zakelijke gebruikers!

Snapchat is al begonnen met het uitbreiden van zakelijke mogelijkheden. Het uitrollen van advertenties tussen verhalen is het lastigste waar snapchat mee zit. Snapchat is bezig met verschillende verhalen op te laten springen op het moment dat je door iemand zijn verhaal heen gaat, ze zullen wel makkelijk over te slaan zijn. Alleen ik weet niet hoeveel indruk dit zal maken. En hoe Snapchat verschillende types content met de juiste personen zal linken.

Wanneer een gebruiker op zakelijke advertenties klikt, kan de zakelijke adverteerder zelf kiezen welke mogelijkheden hij de gebruiker geeft. De adverteerder kan de gebruiker leiden naar een artikel of website zonder dat Snapchat wordt verlaten. Bijvoorbeeld leiden naar een uitgebreidere video, of aanzetten om een app te installeren.

3. Je kan locatie gericht filteren

Een geweldige mogelijkheid is de technologie om op locatie gerichte technologie! Ieder bedrijf kan een eigen filter creëren die alleen verschijnt bij Snapchat gebruikers wanneer ze in de buurt zijn! Snapchat geeft je de mogelijkheid om je Logo te uploaden, en een locatie op te stellen. Dit is een hele indrukwekkende manier om mensen te bereiken. En ik denk dat het in de toekomst nog wel verder uitgewerkt zal worden.

Als je bijvoorbeeld een chinees restaurant hebt en je wil mensen de mogelijkheid geven om gebruik te maken van een speciaal ontwikkelde logo van jouw restaurant. Dan kan jij dit toevoegen en binnen de locatie van jouw restaurant activeren. Zelf heb ik het nog niet uitgeprobeerd, en is het compleet nieuw voor mij.

Ik hoop hier in de toekomst meer over te weten te komen en mijn kennis hierin uit te breiden, en dit artikel nog uitgebreider maken!