>Over Calvin Klein
Over Calvin Klein 2017-11-27T15:49:24+00:00

Over Calvin Klein

Mark Wahlberg zijn onderbroeken en Brooke Shields, kwamen niets te kort. Iedereen was op zijn hoede voor de Calvins. Van zijn woorden tot zijn hoge kwaliteit mode, Calvin Klein staat bekend om zijn Parfum en Accessoires ( Onderbroeken, Horloges, Sieraden Enzovoort).

Ze ontwerpen alle producten zelf en maken zowel de Calvin Klein Heren kleding als de Calvin Klein Dames kleding klaar om direct te dragen. Ze halen het meeste voordeel uit de licentie die de naam Calvin Klein voor al zijn artikelen registreert. Onder andere Schoenen, Jeans, Onderbroeken, Kousen, Horloges, Beddengoed, Tafel producten en Meubels.

Calvin Klein bezit of geeft de licenties voor winkels wereldwijd. Het bedrijf is opgericht in 1968 door Barry Schwartz en ontwerper Calvin Klein. Ze waren de bezitters van het bedrijf voor 36 jaar daarna verkochten ze het bedrijf aan de kledingmaker PVH.

WereldWijd bereik van Calvin Klein

De Verenigde Staten is de grootste afzet markt van Calvin Klein dat gevestigd is in New York. De Amerikaanse markt is goed voor maar liefst 60% van de inkomsten. Europa brengt een geschatte kwart van de omzet op. De primaire locaties waar Calvin Klein zijn winkels op richt zijn vooral gevestigd in outlet winkelcentra in de Verenigde Staten en Canada

Bedrijfsvoering

Calvin Klein is verdeeld in twee verschilende bedrijven. Meer dan 60% van de verkopen worden gegenereerd door Calvin Kleins Kleding, wat bestaat uit, Jurken, en Heren sport kleding en Heren Zakelijke Kleding, en Calvin Klein’s 115 Winkels en Outlet Winkels. De overgebleven verkopen zijn toe te schrijven aan de licenties die Calvin Klein uitgeeft.

De afspraken die worden gemaakt met de partijen die de licenties afnemen genereren een flinke inkomsten bron. Zo ook de wederverkopers en de ‘Flagship Businesses’ de bedrijven die onder het bewind van Calvin Klein werken. Het bedrijf bezit ongeveer 50 lincenties verdeeld over de drie Calvin Klein merken.

Calvin Klein Meubels

Buiten de Kleding kast om, heeft Calvin Klein ook zijn collectie Meubels verder uitgebreid. De designer heeft twee verschillende designer meubel lijnen gelanceerd onder de namen Calvin Klein en Calvin Klein Home. De Calvin Klein collectie word exclusief verkocht via geselecteerde winkels. En de andere collectie word exclusief aangeboden bij de luxere Meubel zaken in de VS.

De Meubellijnen zijn geproduceerd onder licentie en overeenkomst met de meubel fabrikanten Alexandre International en Shayne Industries. Calvin Klein’s gebruikt de hulp van deze twee fabrikanten om zijn strategie in de meubel wereld uit te breiden met lifestyle producten.

De strategie achter het succes van Calvin Klein

In de jaren dat PVH Calvin Klein verwierf, heeft het, het wereldwijde bereik van het merk flink uitgebreid. Vooral in Azië heeft het een flink deel van de markt veroverd. Ze hebben van Calvin Klein een gigantische naam gemaakt in de Mode wereld, met een omzet van ongeveer $8 Miljard Dollar.

Een van de sleutels tot het succes van Calvin Klein is de creativiteit en de controle die het heeft over het ontwerp, ontwikkeling, operaties, en de marketing dat wordt gedaan door een eigen marketing bureau, (CRK Advertising). Een slimme zet die het bedrijf een wereldwijde grip heeft gegeven op het Calvin Klein merk, is het samen voegen van alle aparte bedrijven van Calvin Klein. Hiermee vergaarde het merk de wereldwijde controle over zijn eigen merk beeld en de commerciële beslissingen van de twee grootste Calvin Klein categorieën: Jeans en Ondergoed.

Dit maakt het makkelijk om gerichter te ontwerpen en alle bedrijfsvoeringen op elkaar af te stemmen. De fusie die het bedrijf heeft doorgevoerd heeft ervoor gezorgd dat het een geheel is geworden niet meer afhankelijk is van andere bedrijven.

Eigendommen PVH

Phillips-Van Heusen (PVH) heeft een portfolio met meerdere merken. Een aantal van de merken zijn onder andere Tommy Hilfiger, Izod, Arrow en Van Heusen