>Kosten per click adwords campagne in 7 stappen
Kosten per click adwords campagne in 7 stappen 2017-11-27T15:49:16+00:00

kosten per click adwords campagne in 7 stappen

Kosten per click (cpc)

Betaal per klik (cpc) zoekwoorden onderzoek tips van Marketingkring – De leider op het gebied van marketing! Betaal per klik kan een beetje ontmoedigend zijn voor vooral kleinere ondernemers die de tactieken niet kennen, om een campagne op te zetten.

Wij nemen jou mee door zeven fases van het opzetten van een betaal per klik campagne, en hoe jij zoekwoorden onderzoek kan doen om jouw campagne te blijven verfijnen.

Wat is Kosten per click (cpc)

Betaal per klik (cpc) is een online marketing en advertentie formule. De adverteerder betaald geen kosten om een advertentie te plaatsen, maar een bepaald bedrag iedere keer dat dat er op de advertentie word geklikt, en naar de website van de adverteerder wordt geleid.

Bij Betaal per klik (cpc) kan je via Google Adwords zoekwoorden of zinnen uitkiezen die jij gelinkt wil hebben naar jouw website. Deze zoekwoorden of zinnen verschijnen, bovenaan in Google iedere keer dat iemand het zoekwoord of de zin zoekt.

Deze manier van adverteren is heel erg doelgericht, je moet wel op bieden tegen concurrenten die voor dezelfde zoekwoorden of zinnen in google verschijnen. Dit kan in bepaalde sectoren heel erg hoog oplopen, bijvoorbeeld bij hypotheken en op de woningmarkt.

Maar grootste voordeel met deze manier van marketing is dat je alleen tevoorschijn komt bij mensen die echt geïnteresseerd zijn in wat jij te bieden hebt.

7 Stappen

Dus jij weet precies wie jouw klant is, jij weet precies wat jouw benadering is, je weet precies wat jij gaat promoten, en een duidelijke marketing bericht? Zo ja, dan kun je beginnen, als dit nog niet allemaal duidelijk is, zou ik nog even deze stappen eerst opnieuw doornemen.

We kunnen nu beginnen met de Google adwords campagne in 7 stappen.

1.

Identificeer het product dat jij verkoopt. Laten we zeggen dat jij Iphone hoesjes verkoopt. Neem de hoejses door, en zoek uit welke hoesjes jij precies wil verkopen. Bekijk hoe competitief jij bent op meerdere gebieden, zoals prijs, levering, klantenservice. Doe wat onderzoek op google, en kijk wat jouw concurrenten zoals bieden, en waar zei zich op focussen.

2.

Zoekwoorden onderzoek en Betaal per klik (cpc)  

Als dit jouw eerste adwords campagne is, kan je zoeken naar uitgebreide zoekwoorden. En kijken wat je zoal tegen komt, en wat mensen intypen. Gebruik de meest directe zoekwoord, wanneer je zeker bent dat dat de zoekwoord is waar je voor moet gaan.

Een andere techniek is gebruik te maken van hele uitgebreide zoekwoorden, en daar dan negatieve zoekwoorden aan toevoegen. Als jij bijvoorbeeld Iphone 7 hoesjes gebruikt en hierop gevonden wilt worden, zal jij erachter komen dat je niet alleen wordt gevonden op Iphone 7 hoesjes. Je zal op alle woorden die jij gebruikt worden gevonden.

Termen waar jij totaal niet op gevonden wil worden, bijvoorbeeld Iphone 7, hoesjes, Iphone…. en ga zo maar door. Om dit te voorkomen, heeft google adwords de mogelijkheid om negatieve zoekwoorden toe te voegen aan je campagne. Dus je voegt bijvoorbeeld als negatieve zoekwoord Iphone 7 in, dan zal jouw advertentie niet verschijnen bij iemand die op Iphone 7 zoekt. Daarna voeg je hoesjes toe aan negatieve zoekwoorden. Zo sluit je ook iemand uit die op alleen het woordje hoesjes zoekt.