>Facebook marketing 5 Tips voor een killer campagne
Facebook marketing 5 Tips voor een killer campagne 2017-11-27T15:49:18+00:00

Facebook marketing

Terwijl ieder sociaal media platform nu voorzien is van een advertentie systeem, blijft Facebook toch nog de nummer één platform, door de mogelijkheden, inzichten en het publiek

Als bedrijf, betekent dat, dat Facebook een ideale plek is om te starten. Maar helaas, betekent het dat de prachtige mogelijkheden Facebook bied. Bedrijven het ook goed gebruiken. De meeste eindigen met een verspilt budget, en gooien de middelen in het rond, omdat ze geen strategie hebben en niet weten wat ze moeten doen.

Hopelijk ben jij dat niet. Om te slagen heb je een aantal basis stappen nodig, om te weten hoe Facebook marketing werkt, en wat de beste mogelijkheden zijn.

Ik neem in deze blog post, vijf tips door zodat jij een killer Facebook marketing campagne kan beginnen!

1. Middelen voor de juiste Publiek

Facebook bezoekers tool in je Facebook panel is één van de beste opties die je tot je beschikking hebt. Je kan het gedrag van specifiek publiek bekijken. Dit kan je doen voordat je begint met het uitgeven van je budget. Dit werkt door middel van het doorzoeken van beschikbare Facebook data. Hierdoor kan je gericht jouw markt bekijken, gebaseerd op de mensen die jouw pagina al leuk vinden.
unieke advertentie sets voor ieder publiek.

2. Creëer unieke advertentie voor gericht publiek

Één van de handigste toepassingen van de Facebook marketing platform, is dat je verschillende advertentie sets kan maken, ieder gericht op een ander publiek. Dus je kan bijvoorbeeld twee verschillende advertenties aanmaken en laten zien bij twee dezelfde doelgroepen. Of je kan twee dezelfde doelgroepen, verschillende advertenties laten zien. Het resultaat dat je hiermee boekt, is dat je gerichter kan adverteren.

Laten we als voorbeeld nemen, dat jij keuken accessoires verkoopt. Misschien heb jij wel een prachtige nieuwe blender in je assortiment, dat je aan twee verschillende doelgroepen wil tonen. In plaats van dezelfde advertentie aan iedereen te tonen, toon je twee verschillende advertenties aan twee verschillende doelgroepen.

Bijvoorbeeld professionele Chef-koks, en de huishoud moeders. De twee advertenties zullen compleet verschillend van elkaar zijn, ondanks het feit dat het precies hetzelfde product is.

3. Begeleid advertenties met landingspagina’s

Begeleid je bezoekers nooit naar een normale website pagina, maar naar een special voor Facebook ingerichte landingspagina. Door ze naar een doelgerichte landingspagina te sturen, leer je de bezoeker eerst, voordat je ze overhaalt tot de koop.

Ladingspagina’s zijn erg belangrijk, Facebook is geen goedkope manier van adverteren. Je gaat geld uitgeven aan klikken naar je website, en je wil natuurlijk dat iedere klik telt. Door bezoekers simpel naar een website product pagina te sturen zonder duidelijke richting, is in de meeste gevallen weggegooid geld.

4. Gebruik opvallende beelden

Je zal vele verschillende verhalen horen over het schrijven van een juiste Facebook advertentie, maar om de één of andere reden, is een grote lap tekst niet interessant. Omdat het bij Facebook gaat om de eerste indruk, is het belangrijk om een afbeelding te gebruiken en de tekst als bijzaak te zien.

Je hoeft niet een afbeelding van je bedrijf, product of service te tonen. In plaats hiervan kan je gebruik maken van een relevante afbeelding die de aandacht van mensen trekt en zo jouw tekst doornemen. Facebook geeft ook duidelijk aan dat je geen afbeeldingen mag gebruiken die meer dan 20% tekst bevatten. Dus het is duidelijk dat een afbeelding alleen gebruikt mag worden om de aandacht van mensen te trekken.

5. Breng een budget en bod strategie tot stand

Uiteindelijk is het heel erg belangrijk om een goede bod en budget strategie in te stellen. Anders eindig je met een hoger uitgegeven bedrag dan gepland. Facebook heeft ook de mogelijkheid om te selecteren hoeveel er maximaal voor je uitgegeven kan worden.

Met deze tool geef je Facebook de toestemming om zoveel uit te geven als jij hebt ingesteld, aan de hand van jouw goals, en beperkingen. Dit is erg handig voor iemand die niet precies weet waar die mee bezig is. Maar ik raad dit persoonlijk niet aan, omdat Facebook alles automatisch doet, en jij eigenlijk niet precies weet wat er gebeurt.

Samenvatting

Het opstellen van een killer Facebook campagne, draait allemaal om het begrijpen van de platform, en de mogelijkheden instellen naar jouw wens. Je moet zeker naar de advertentie kijken en er goed over nadenken. Daarnaast moet je precies weten op jij je richt, en hoeveel jij wil uitgeven, daarna kan jij de focus leggen op adverteren.

Met de vijf tips, zou jij je eerste Facebook campagne op moeten zetten! Onthoud wel dat Facebook constant bezig is met uitbreiden en aanpassen van hun platform. Dus blijf op de hoogte van iedere nieuwe feature die ze toevoegen!