Over Guess

Bij Guess zijn ze ervan overtuigd om wereldleider te worden op mode gebied. Ze Blauw Heren Horloge Guess model W0041G2leveren producten en service van hoge kwaliteit. En proberen zo het beeld van hun merknaam “Guess” Hoog te zetten en te houden. “Wij proberen te luisteren naar het commentaar en de eisen van onze klanten, en zaken partners” zo zijn de woorden van Guess, om zo de waarde hoog te houden van het merk.

“We zijn toegewijd aan het persoonlijke en professionele verrijking via een milieu van open communicatie, teamwork, vertrouwen en respect” zo zegt het merk. En zei proberen het merk ondernemend en vol vertrouwen en kracht om het merk Guess te verhogen, en de waarde voor de aandeelhouder te verhogen.

Via principiële leiderschap, en het omhelzen van diversiteit en trots. Probeert het Guess zijn stijl en vertrouwen over te brengen met bijvoorbeeld prachtige Guess horloges.

Momenten in de Historie van Guess

In 1981: Georges en Maurice Marciano openen een kleding winkel in Beverly Hills, in Californie

In 1982: Paul Maurice beginnen met een advertentie campagne

In 1983: Guess breid uit met de hulp van de Nakash Broers van Jordache

In 1984: Macianos en Guess klagen de Nakash broers en Jordache aan voor oneerlijke competitie.

In 1990: Na een rechtszaak krijgen Guess en Marcianos weer de volledige controle over het merk.

In 1996: Ging Guess de Beurs op

Geschiedenis van het merk Guess

Ooit was Guess bekend om zijn Jeans broeken, Nu staat Guess ook bekend om verschillende ontwerpen, van Kleding, Tassen, Horloges, Schoenen enzovoort.. Guess producten zijn verkrijgbaar bij Luxere boetiekjes over de hele wereld, en Uniekhorloge heeft natuurlijk ook zijn Guess assortiment horloges voor Dames en Heren.

De kleding lijnen, welke zijn ontworpen in een klassieke en trendy stijl, bevatten Jeans, Broeken, Overalls, Jurken, Rokken, Blouses, Jassen en breigoed. De accessoires die het merk naar zijn kleding bevatten zijn Brillen, Schoenen, een Geurlijn, Handtassen, Juwelen en Guess Horloges.

Leer, Zwemkleding, en kinderkleding. Guess heeft voor ieder onderdeel van het bedrijf een aparte merknaam, onder andere Guess, Guess Jeans, Guess Collection, Baby Guess enzovoort…. De Advertentie campagnes van het merk zijn bekend om hun innovatieve en creatieve afbeeldingen, die worden weergeven in bijna iedere mode Magazine wereldwijd. Op televisie en andere medium kom je Guess ook veel tegen. Guess advertenties worden dan ook vaak geprezen vanwege de uniekheid en sterkte van de uitstraling.

Oorsprong van Guess in de jaren 80

In 1981, arriveren Georges Marciano en zijn broer Maurice in Los Angeles en zijn daar begonnen met een kleding winkel in Beverly Hills. Geboren in Marokko en opgegroeid in Marseille, hielden de broers zich bezig met 12 retail winkels in Frankrijk. Uiteindelijk verlaten zei het land omdat zei een belasting aanslag van ongeveer 9 Miljoen Franse Frank in de tijd. Naast de koopwaar die de Marchiano’s verkochten verkochten zei ook Jeans die waren ontworpen door George Marciano.

Deze jeans werden destijds al Guess genoemd, omdat het makkelijk was uit te spreken voor de broers, waren deze jeans bedoeld om precies te passen. Met ritsen bij de enkels. Dit was zeer innovatief voor de 80’er jaren, de Jeans waren steen gewassen. Dit gaf de Jeans een zachter gevoel en lichtere kleur, typisch Denim Jeans. Ze deden ook al het merk driehoekje van Guess op de achterzak van de broek.

Hoewel in de 70’er jaren Jeans broeken zeer populair waren. Leek het onmogelijk om succes te krijgen in deze verzadigde markt. Georges Marciano vloog naar New York in december 1981. Ondanks zijn gebrekkige Engels, slaagde hij erin om Bloomindale’s over te halen om 30 paar van zijn Europese stijl jeans in de winkel van Bloomindale te krijgen. In drie uur tijd was was alles uitverkocht, met de prijs van $60.

Guess jeans  maakte een spectaculaire start het volgende jaar dat Paul Marciano arriveerde in Californië om het merk zijn advertentie campagne te leiden. Zonder enige ervaring, bedacht hij een campagne die de manier van het verkopen van kleding en Jeans revolutionair veranderde. In plaats van het typische studio design, deed Paul het anders, hij liet de Jeans buiten dragen. In een zwart-witte provocerende uitstraling.

Ook de standen waarin foto’s werden gemaakt, waren seksueel getint, een beetje brutaal. Kortom ieder aspect van gevoel en liefde zat erin. Door de controversiële advertenties, en de sexy westerse look die ze uitstraalden. Kreeg niet alleen het merk Guess bekendheid, ook de modellen die ervoor werden gefotografeerd kregen bekendheid. En werden wereld beroemd. Hierdoor begonnen bijvoorbeeld fotomodellen, Carre Otis, Claudia Schiffer, Naomi Campbell, Eva Herzigoca en Anna Nicole Smith aan een nieuwe carrière, met de naam ‘Guess Girls’.

Tegen het eind van 1982 hadden de Marcianos al voor $12 miljoen dollar aan kleren verkocht. De vraag naar hun product overweldigde de Marcianos. Hierna gingen zei op zoek naar kapitaal om toegang te krijgen tot goedkopere werkkrachten in het buitenland, de Marcianos maakten in Juli 1983 een deal met de Nakash broers van het bedrijf Jordache. Zei gaven Jordache 50% van de aandelen van Guess voor $4.8 miljoen, en mochten de fabrieken van Jordache in Hong Kong gebruiken.

De deal met Jordache bevatte ook de licentie om een nieuwe Jeans lijn op de zeggen, wat Gasoline werd genoemd, dat gebruik maakte van een aantal design elementen van Guess voor een lager geprijsde kleding Jeans lijn. De Guess Jordache deal werd verwaarloosd, en dus werden afspraken van het kopiëren van elkaars ontwerpen niet nagekomen.

Net als de Marcianos, fabriceerden de Israëlische Nakashes ook designer Jeans, zei starten hun bedrijf in 1997 met een klein winkeltje in Brooklyn, New York. En 6 jaar later (in 1983) was het bedrijf maar liefst $280 miljoen waard. Het fortuin van de Jordache’s begon te dalen, nadat het merk werd gezien als een massa-productie product. De Marciano’s daarentegen, waren bezig met het positioneren van Guess als een exclusief merk. Doordat de groei van het bedrijf zo snel ging, begon de distributie van Guess kleding vertraging op te lopen, vanwege kleine productie en kleine retail winkels.

Op het moment dat de Marcianos de deal sloten met Jordache waren de Marcianos al bezig met het uitbreiden van de kleding lijn, met verschillende accessoires. In 1982 ging Guess de herenkleding markt op, voor een lincensie overeenkomst met Jeff Hamilton Inc. Zei brachten een kledinglijn op de markt, onder de naam van Guess. In ruil kregen zei 7% Royaltee-vergoeding. Tussen 1983 en 1984, steeg de omzet van Guess heren kleding van $2.5 miljoen naar $27 miljoen, een gigantische vooruitgang zit je nu te denken ja!

Kort hierna bedacht Guess zich, en eindigde de deal met Hamilton. En brachten de ontwikkeling van Guess mannen kleding lijn in eigen fabricage. Met behoud van de stijl die Hamilton Guess gericht had op de jongere heren markt. Nadat Hamilton “gedumpt” was door Guess, pakten zei het merk terug door de over gebleven kledingstukken, voor dumpprijzen via meerdere discounters te verkopen. Dit heeft een gigantische imago schade aangericht, vooral omdat het merk zich heeft gepositioneerd als luxe merk. Dit zorgde voor een strijd met Hamilton wat de groei van heren kleding, dat Guess in huis begon te produceren in 1986

Rechtszaken in de jaren 80

De Maciano’s hadden in deze periode de grootste strijd. In 1984, hadden de verkopen van Guess een top bereikt van $150 miljoen, met prijzen van de Guess Jeans die stegen tot wel $85 per paar. Maar de samenwerking tussen de Jordache broers en Marciano’s broers was niet meer wat het was. De Marciano’s klaagden de Nakash broers en de Jordache’s aan in 1984. Zei beweerde dat de Nakash broers oneerlijke competitie en het stelen van de ontwerpen van Guess. Hier zouden de Jordache dan hun eigen kleding lijn op gebaseerd hebben.

De Marciano’s vroegen de rechter om de samenwerkingsovereenkomst die zei met de Nakashes hadden, waardoor de Nakashes de controle hadden over de helft van Guess, te stoppen.

De strijd om de controle over Guess te krijgen ging nog de 5 jaar erna door. Tijdens de periode werkten beide kanten elkaar erg tegen, door allerlei documenten van elkaar te laten verdwijnen enzovoort. Er kwam een punt, dat de Marcianos Israëlische commando’s huurden om de kantoren van de Nakashes in de gaten te houden. En de Nakashes huurden weer experts in om hun kantoren te doorzoeken naar spionage materiaal om ervoor te zorgen dat zei niet afgeluisterd konden worden of bespioneerd.

Ondertussen, heeft de rechter de Marcianos aangemaand om meer dan $1.5 miljoen te betalen aan valsheid in geschriften ( Waaronder de Marcianos zichzelf extra veel salaris uitkeerden). De geschatte geld opnames, kwamen op een bepaald punt op meer dan $10 miljoen per jaar een aan iedere kant.

Ondanks de legale afleiding die Guess in die periode had, bleef de omzet groeien, en bereikte in 1987 $350 miljoen, met een winst van $100 miljoen. Ondanks de Jeans, dat zorgde voor de meeste omzet van het bedrijf, heeft Guess zich toch succesvol geplaatst in de Dames Mode markt. Met onder andere, Kinderkleding, Lederwaren, en Schoenen.

In 1986 maakt Guess een nieuwe intrede in de Heren kleding markt. Ook hier begon het merk goed door te dringen, door Guess heren Jeans een speciale afdeling te geven in diverse grote Warenhuizen. Gepatenteerde producten, onder andere Guess Horloges, Guess Zonnebrillen, en Guess Parfum. Kregen een eigen lijn van Guess, deze werden geproduceerd door Revlon. Hier had Guess een gigantische omzet gemaakt, in 1990 verkochten zei voor ongeveer $60 miljoen aan Guess Horloges

Ondertussen, groeide de winkels van Guess, en begonnen zei grotere winkels over te nemen, en uit te breiden met meerdere locaties. Het bedrijf heeft ook alle werkzaamheden die zei verrichten in Los Angeles, naar een andere locatie dat veel groter was, hier ontwikkelden zei 93% van alle producten die zei verkochten. In 1990 bereikte Guess een geschatte omzet van $575 miljoen

Marciano kreeg weer de volledige controle over Guess in 1990

De strijd tussen de Marcianos en de Nakashes eindigde in 1990, de jury was het eens met de Marcianos en zei kregen weer 100% de controle over het merk Guess. In Mei 1990 gingen zei de schade berekenen. De Marcianos gaven aan dat zei met de Nakashes een vergoeding hebben getroffen, maar wat de waarde hiervan zou zijn is niet bekend gemaakt. De Marcianos zijn door hun advocaat zo ver gebracht, en heeft ze aangeraden om de zaak aan te houden, en met succes.

De Marcianos verklaarden, dat zei bang waren dat de zaak nog jaren zou aanhouden vanwege allerlei bezwaren. De advocaat van de Marciano’s zijn daarna door de advocaat aangeklaagd voor een schadevergoeding van $17 miljoen.