7 Simpele goedkope SEO tips om je bedrijfsblog een Boost te geven

Het is algemeen bekend dat het schrijven van artikelen, een hele grote voordeel heeft voor je bedrijf. Er zijn maar een paar redenen om geen blog bij te houden. Een blog kan gigantisch veel verkeer naar je website toe brengen door goed gebruik te maken van SEO technieken. Het opent ook een nieuw kanaal voor een discussie met je klanten, je bouwt vertrouwen op, en je genereert nieuwe leads.

Je zet jezelf met een blog neer als een echte expert, in je vak gebied. Je deelt je kennis en ervaringen, met mensen en dit waarderen, en wekt vertrouwen. Het creëren van artikelen voor je bedrijf kost ontelbaar veel tijd. Er zijn een aantal gratis of goedkope manieren om je website toch te optimaliseren voor zoekmachines. Hier zijn 10 effectieve en economische manieren om een SEO superheld te worden!

Besteed het werk uit

Het opzetten van een blog is niet een part time klusje, als je je website echt voor zoekmachines wil optimaliseren. Het vergt constante tijd, je moet iedere dag iets hebben om over te schrijven en in de diepte gaan. Deze artikelen zijn niet even schrijven, nee je moet je artikelen gericht schrijven op zoekmachines, en ze moeten briljant geschreven zijn omdat de artikelen jou reflecteren bij klanten. Dit is het lastigste onderdeel van het bijhouden van een blog.

Naast de tijd dat het kost, kan het misschien zo zijn dat het gewoon niet jouw vak is om te schrijven. Om deze rede besteden veel bedrijven het uit aan anderen, die er wel goed in zijn, en ervan houden.

Gebruik tools om content te verbeteren.

Zonder constant content van hoog kwaliteit zullen je SEO rankings wegzakken. Omdat je simpelweg de interesse van je lezers verliest. Zorg er dus voor dat je content top is, perfect hoeft niet want dat bestaat niet. Neem het even door voor je het publiceert, en publiceer het als je er tevreden mee bent. Het is ook belangrijk om een artikel te plaatsen met veel woorden.

Zorg er bijvoorbeeld ook voor dat je content altijd social media deel knoppen heeft, zodat je pagina’s gedeeld kunnen worden.

Vergeet de juiste zoekwoorden niet.

Wanneer je een zakelijke artikel schrijft, vergeet dan niet op een strategische, en meerdere manieren zoekwoorden op de juiste plek te plaatsen. Deze woorden moeten eigenlijk de basis van je artikel zijn, je artikel moet compleet op deze woorden gebouwd zijn. Maar het is niet de bedoeling dat de woorden overal verschijnen, en overdreven rond hangen. Nee de woorden moeten precies in de context passen waar ze thuis horen. Hou het daarom per artikel bij één of twee type zoekwoorden.

Onthou dat zoekwoorden juist plaatsen belangrijk is

zoekwoorden zijn goed op zichzelf, maar het is nog beter als ze in een tekst verwerkt zijn. Er zijn drie basis plekken waar je zoekwoord altijd in moet staan. Als eerste in de titel, als tweede zijn de kleinere headers erg belangrijk, en als derde moeten de woorden goed verwerkt zitten in de alinea’s.

De URL moet ook voorzien zijn van de zoekwoord waar het hele verhaal om draait! vermeid vreemde nummer en aparte cijfers in je URL, het is het best om zoekwoorden in je tekst te hebben.

Zorg ervoor dat je content mobiel vriendelijk is

Het aantal mensen dat op het web surft op zijn mobiele apparaat, groeit met de dag, het is al belangrijk, en het word steeds belangrijker. Een groot deel van de zoekresultaten verschijnt momenteel al op mobiele apparaten, en als jouw website niet Responsive is, dan zal Google jouw website ook niet tonen, omdat andere websites een veel betere ervaring kunnen geven aan mensen die zoeken.

Naast dit feit, is het ook zo dat veel mensen die op het internet surfen terecht kunnen bij een miljoen websites. Dus het is voor een bezoeker heel simpel om voor jou een andere website in de plaats te nemen. Dus hij zal niet zo snel weer terug komen. Gebruik de mobielvriendelijkheid tester van Google

Schrijf geen saaie stukken

Ondanks dat je artikel ideaal is met veel woorden, is het wel belangrijk om erop te letten dat het niet te lang word. Onderbreek je tekst met afbeeldingen, informatieve foto’s of video’s. Dit zorgt ervoor dat het nog interessant blijft voor lezers, en niet één grote lap tekst is.

Zorg ervoor dat je meerdere kleinere stukjes schrijft, met duidelijke headers. Dit zorgt ervoor dat je bezoeker precies weet wat die waar kan lezen. En als de lezer direct naar een bepaald stukje informatie toe wil kan dat ook zonder eerst alles te lezen.

Zorg ervoor dat mensen contact met je kunnen opnemen

Je contact gegevens moeten op elke pagina van je blog in beeld zijn. Dit betekent een telefoon nummer, een email adres, of minimaal een contact formulier. Dit is natuurlijk belangrijk al potentiële klanten je willen bereiken. Het gaat hier om een zakelijke website die klanten moet trekken.